H A Z I Q A H


ENTRY SHE FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM NEWER OLDER +FOLLOW

L O V E ♥
13.11.2011


السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

hoyehhh, apa khabaq semua ? harinie mak jemah nak habaq mai kat korang pasal menatang LOVE nehh atau dalam bm CINTA . so, mak jemah harap korang korang semua baca ekh mak jemah punya post neh . dah baca intro kene baca semua terus tau sayang :)
# mak jemah masuk line lahh -.-



dear my beloved readers , what is love ? what can you do for love ? what can love do for you ? 

terlalu ramai orang yg sengsara sebab menatang nehh , ada yg sampai mati bunuh diri . betapa hebatnya benda neh walaupun ianya kita tak nampak tapi kita boleh rasa . walaupun ianya hanya satu perasaan , dia boleh mengubah segalanya :)

cinta itu agung bak kata orang bijak pandai , dia boleh jadi mulia kalau kita reti nak kawal dia . jangan biar cinta yg kawal kita sbb nnt kita jugak yg binasa . macam ayat aku tadi , terlalu ramai yg sengsara kerana CINTA / LOVE . manusia zaman sekarang sanggup buat apa saja utk cinta . 

aku tahu aku hanya sekadar remaja 13 tahun yg terlalu mentah bila nak cakap soal cinta . tapi rakyat malayisa bebas bersuara kan ? malaysia negara demokrasi apa , so sukahati aku nak cakap apa . 

wahai kaum adam , aku taktau apa erti cinta bagi korang sebab aku bukan lelaki . tapi , aku mintak tolong sangat jgn pernah kecewakan hati perempuan sbb diaorg tuh lemah . terlalu lemah . aku bukan nak memperlekehkan perempuan tapi itu hakikatnya . kami lemah bila tiba bab yg satu nih . ego sanggup kami ketepikan demi benda nih . rasa malu jugak kadang-kadang kami letak tepi hanya utk ini . tolong jgn buat macamtuh . even korang mmg dah takde hati lansung dengan perempuan , please tolak diaorg elok-elok sbb perempuan akan buat apa saja even benda tuh korang tak predict lansung :)

perempuan, tolong jangan sia-siakan hidup / masadepan korang hanya sebab ini . benda ini terlalu agung , tolong jgn 'buat taik' kat benda tuh . jgn kejar lelaki yg takhargai korang , yg cari korang bila dia ada masalah then campakk gituu je bila problem solved . sayang mana pun korang kat dia , ianya hanya sia-sia . lupakan lelaki yg sebegitu rupa . even airmata korang tumpah sebab dia , ada dia tau ? ada dia kisah ? hanya korang yg menangis sbb dia tapi dia ? joli katak sana-sini . toksah dok tunggu lah laki macam tuh lawehh . 

khas utk someone

jangan bazirkan airmata kau hanya utk lelaki yg bagi aku takpernah hargai kewujudan kau . kau baik , terlalu baik dan dia taklayak utk kau . kau akan jumpa prince charming kau sendiri nanti , sayang . lupakan dia sebab aku dah taksanggup tengok kau sedih lagi . aku taksnggup tengok kau nanges lagi . aku sayang kau :)


nota  angau lembu : 
cinta itu buta :)

0 comment[s] | back to top