H A Z I Q A H


ENTRY SHE FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM NEWER OLDER +FOLLOW

Malaysia , kau terlalu baik .
30.11.2011

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته






aku percaya reader blog aku semua genius-genius belaka kan ? so , korang mesti dah dapat tangkap apa yg aku nak story harinie . 

for sure , aku nak story hal warga asing nih . yelah , semua post dekat dashboard aku tuh pasal bosan cuti sekolah , takde keje nak buat time cuti sekolah , dan lain lain .

so , apa kata kau bukak blog cantik aku nih dan start baca pasal warga asing yg melambak di pasaran malaysia . dan nih warning : KALAU DAH START BACA , SILA BACA SAMPAI HABIS . JGN NAK GEDIKGEDIK TEKAN X . LIKE SEKALI , KALAU SUKA GILA , SHARE LAHH :)
bhaha , menakodkan tak warning wa ? tak ? sokayy .

sebagai warganegara malaysia , aku rasa aku ada hak nak cakap pasal neh . umur letak tepi kejap okay . siyesly , aku tak suka warga asing neh . kalau mai sini nak melancong takpe arr , boleh meningkatkan ekonomi negara , ni tak . datang , konon nak cari kerja tapi lastlast , HAMPEH !

malaysia neh baik hati sgt . lagi-lagi dato najib tuh , kalau aku lah mmg aku dah angkut semua hantar balik negara masing-masing. tak kisah lah ada passport ke tak ke . apada hal . 

kedatangan mereka , tak diundang . ye aku faham , segelintir mereka yg dtg tuh mmg nawaitu nak kerja , nak bg ank bini makan . tapi yg lebih-lebih tu ? apa niat dtg sini ? dtg sini semata-mata nak naikkan kadar penduduk di malaysia ? nak nyusahkan polis negara ? 

bila aku balik kampung , aku akan lalu pekan nanas . tau tak ? tak tau , search kat googe map :) bila lalu sana , rasa melancong kat negara luar . berlambak gilaa warga asing wa cakap lu . bangla , vietnam , nepal , indon , dll . terlalu ramai , sush nak list kan .

ada yg mcm tak bersyukur je dapat tinggal kat malaysia . nak example ? tuh ar , si indon tuh . nak suruh malaysia go to hell lah , apa seh ? rakyat kau berjuta kat sini , nak suruh malaysia go to hell ? eh eh , kat sekolah tak belajar perkataan BERSYUKUR ? then , rakyat kau dtg sini buat apa je ? jenayah je lebih dherr , haishh geram aku .. kita nak main bola kat sana pun kene pakai kereta perisai , rakyat dia kat sini ? lek lek je pegy lepak sana-sini . takde kene baling botol , tin bhagai . 

kadang-kadang , ingatkan india rupanya bangla . ingtkan cina , rupanya vietnam . ingtkan melayu , rupanya indon . haishhhh , apa nak jadi neh ?


hampir sejuta yg duduk kat malaysia neh bukanlah mmg bukan yg 'original' . OMJAAAYYYY , apa nak jadi neh ? haishh , dan korang boleh tengok kan negara mana yg paling bnyk kalau tak si INDON tuhh ..

malaysia , kau terlalu baik . aku bangga sebab dapat jadi warganegara kau :)

0 comment[s] | back to top