H A Z I Q A H


ENTRY SHE FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM NEWER OLDER +FOLLOW

Rock Fire



ASSALAMMUALAIKUM

hey warga blogspot yg dikasihi sekalian . hadirnya saya disini ialah unutuk meluahkan rasa yg terbuku di dalam hati yg mmg dah terbuku lama . 
:: bila masuk blogspot , aku akan jadi sesastera yg mungkin 

okay , standard budak empatbelas tahun mcm aku nih mmg balik pergi sekolah menggunakan bas sekolah . alah , bas yg warna kuning tu . faham kan ? okay , kalau kita dah naik bas mmg mcm-mcm jenis manusia kan yg akan kita jumpa ? okay , now aku nak start cerita pasal the one and only ROCK FIRE dalam bas kuning yg aku naik itu :)
:: rock fire = BATU API

alkisah cerita bermula bila wujudnya seorang budak lelaki yg lahir pada tahun 1999 .

antara ciri-ciri adjektives beliau :

nama beliau tidak diketahui , nnt aku bgtau
gigi kuning
mata kuning
kulit sawo matang
ketinggian sederhana
MULUT PUAKA LEVEL SEJUTA

faham kan ? dia nih mmg batu api nak mati . pantang ada kes gaduh berlaku , madah sibuukk nak masuk campur . campur kalau nak jadi penyelamat suasana takpelahh tapi kalau makin suruh bertumbuk semua mmg nak cari mati . lepastu lagi nak hasut orang supaya bergaduh . puihh puihh , kecik kecik dah puaka . euw , depan aku takpayah nak mensyaitoon sgt k . 

then , cakap mmg suara kau takboleh nak kuaaaattt lagi kan kan ? kau cakap dgn kawan sebelah kau bajet mcm kau cakap dgn pakcik yg bawak bas tu yg jaraknya menjangkau 3 meter lebih . serious , kau bodoh . than , bila dah kalis tu tolonglah mengaku ye ? jgn nak salahkan orang lain pulakkk . puihh puihhh . 

lepastu bila aku nak tenangkan org yg jadi mangsa dia tu , bajet ckap aku ustazah . woi bodoh , better jadi ustazah dari jadi puaka mcm kau . dan dan , kau takpayah nak bajet abang long sangat . mimpi ntah belum nak bajet pulakk . puihhh . dan , bahasa tu jaga siket boleh ? umur baru tigabelas , mulut puaka nak mati . apa benda tu ? takbelajar sivik ea ?

lastly , dear wildan . aku taksuka kau campur dgn budak sebegitu rupa . kau baik lah . dulu kau takmcm tu tau ? ye , aku kalau ckap mmg bajet dah kenal kau beribu tahun tapi aku dapat rasa . faham tak rasa ? aku dapat rasa yg kau akan jadi sepuaka dia kalau kau campur dgn dia . dan dan , wildan aku tau kau 'tough' tapi takbermakna kau boleh tunjuk ke'tough'an kau tu k ? jgnlah suka suka pukul anak org ikut suka hati kau . kang mati , cedera kau jugak susah . fikir dulu sebelum buat k .

dear si mulut puaka , masih belum terlambat untuk bertaubat . jgn nak puaka sgt k ? nnt semua taksuka .

kbye . assalammualaikum :)

1 comment[s] | back to top