H A Z I Q A H


ENTRY SHE FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM NEWER OLDER +FOLLOW

Awak, single itu awesome lah ^^
Assalamualaikum x)

harinie kan, titew tewase nak updatez pacal cingle lah. awucks bacew campai abiz tau XD


hai. saya single. anda ? saya ni takdelah dah 3-5 tahun single tapi adalah sebulan dua. ahaks. mmg tersangat baru. so, kepada sesiapa yg rasa saya tak layak tulis post pasal single, sila klik butang 'X' tu. terima kasih c:

single ? kekadang kita rasa kita lah manusia terhebak dunia kerana single. tapi kekadang kita juga rasa kitalah manusia tersunyi didunia. hahaha. memang tak dapat dinafikan yg being single mmg sunyi. tapi kan awak, kita kenelah positif sikit kekadang tu. positif dengan cara bercakap seorang diri dihadapan cermin. trylah, saya selalu buat. duduk depan cermin then cakap "haziqah, kenapa nak rasa sunyi? kenapa nak rasa ada pasangan itu membahagiakan? hey, single tu awesomelah. kau bebas dari dosa. bebas dari dikongkong. duit pun save. hati pun tak sakit. aman damai sentosa lagikan permai je hidup kau. wake up lah." okay. itu cara aku. siapa rasa teringin nak ikut, dipersilakan dengan segala hormatnya. 

to be honest, saya still rindu saat saat ada kekasih. even cinta beruk kera je, tapi hadoo aku kisah *gaya azwan ali. itu pengalaman beb. pengalaman yg boleh saya jadikan pedoman. Alhamdulillah, kalau ada je bisikan iblis syaitoon yg menyuruh saya cari boipreng baru tu, saya kene lah refresh balik segala duka, sakit hati, airmata yg dah tumpah disebabkan hubungan tu. tapi duka je k. suka happy tu takboleh ingat ! haaaa, nescaya bisikan itu akan semakin hilang. wakaka. 

kita mesti rasa "eii, bestnyaa dia ada pakwe" / "eii, sweetnyaaa !" / "okay, handsomenyaa pakwe dia" / "boleh tak aku nak sweet sweet mcmtuh ?!" haha. ketahuilah awak yang itu semua bisikan syaitoon durjana. ceett, diminta utk bersihkan kepala otak awak sekarang ! awak kene positif. cuba ubah sikit mindset awak tu. kalau nampak tweet/gambar yg ala-ala sweet tu cuba cakap "okay, itu semua dosa xD" / "eleh, ingat aku heraan ?" / "ala, dah kahwin nanti aku pun boleh buat lah." "future husband aku lagi sweet/handsome k" / "okay, tak jeles pun :p" itu sebenarnya amat membantu utk buang segala tafsiran jahat dlm otak awak. seriosly, ianya membantu. 

secondly, awak kene ingat yg diri awak tu berharga sangat *khusus utk golongan hawa. hati kita ni lembut. kene sikit pun dia punya sakit hati kemain kan gila dia ? so, in order tanak buat kita sakit hati ni kita kene lah single sampai tiba masanya. sebab seriously, couple ni dia punya bahagia dia tak kekal. sebulan dua tiga empat bulan je awak. bulan ke lima enam tu dah hambar sikit. then bulan ke tujuh lapan mmg dah hambar banyak. lagipun, cuba imagine pakwe kita nanti curang ke main kayu lima ke. haa, ambik kau. dia punya sedih sampai awak rasa nak gantung diri. tapi mintak dijauhkan lah k . ahahah xD

then, bak kata mama lah. itu semua nafsu. mmglah, sbg seorang remaja yg jerawat merata perasaan ingin berkasih bermanja tu mmg menebal. ahaks. tapi kita kan perempuan yg gagah lagi perkasa. cuba buang perasaan tu sebab tanpa pakwe pun kita boleh hidup. go go girl ! jujur, saya amat impress pada kekawan yg takpernah ada pakwe. it was like "cemana kau kawal nafsu kau ?!" haa, mcmtulah. itu menunjukkan yg dia mmg gila punya tabah. impress k .

so, ketahuilah awak yg single tu tak bermakna kita tak laku, tak cantik dan segala tak. sebenarnya, kita single sebab kita mampu kawal nafsu kita. kalau takat crush crush mrush tu normal lah. sukakan seseorang tanpa pengetahuan dia kan ? tak mendatangkan susah pada sesiapa. bak kata budak rewmpitz, tak kacau mak kau korek hidung pun. saya pernah jumpa satu quote ni. dia kata "cinta orang single itu limited. hanya utk yg sah keatas dirinya. indah bukan?" haa, ayat tu yg bagi saya inspiration tu. really. 

okay, sampai sini je. post ni bukan bertujuan nak suruh perempuan yg dah ada pakwe tu mintak break ke apa ke. just nak bagi inspirasi kepada diri sendiri mahupun yg membaca. dah ketahuilah kau kau sekalian yg bilamana aku tweet pasal ex tu, aku just rindu dia. bukan batak nak cari dosa couple balik. sekian. 









0 comment[s] | back to top