H A Z I Q A H


ENTRY SHE FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM NEWER OLDER +FOLLOW

Kenapa aku minat KDrama ?
Asslammualaikum dan annyeong !

so, jangan risau sbb anda masih di finggi. blogspot dan bukannya di blog blog minah korea sana. so tonights topic will be as youve read above this post which is :

KENAPA AKU MINAT KDRAMA ?!

nowadays, mcm yg kita semua tahu gelombang kpop mmg dah satu dunia kene wabaknya. mmg power. orang nigeria pun minat 2pm. orang iceland minat SNSD. aku taktahulah bila mulanya wabak kpop ni mula menular but as for me aku start minat lepas tengok boys over flower. cerita lovey-dovey dgn si geng F4 yg handsome gila uhhh. cair. dan start dari situlah aku baru layan drama lain mcm oh my lady, dream high, innocent man, rooftop prince dan seangkatan dengannya. but among them, drama yg paling gua suka ialah Playful Kiss. sebab ada kim hyun joong dan kim hyun joong sgt handsome dlm cerita tu. haha. so jom kita cari sebab-sebab kenapa aku atau mungkin perempuan luar sana minat kdrama.

as for me, aku rasa the main reason aku minat dan mungkin perempuan luar sana minat drama-drama korea ni sbb HERO DIA HANDSOME/HEROIN DIA CANTIK. kehandsoman dan kecantikan sememangnya memainkan peranan yg besor sbb sepanjang cerita mestilah byk kali tatap muka pelakon tu. kalau hensem, cantik kan sodap je mata memandang sampai lah episod yg terakhir. 

second reason is aku atau mereka mungkin minat kdrama sebab DRAMANYA YG LOVEY-DOVEY. lovey-dovey disini membawa maksud cerita psl cinta lah. gila ngko aku tak suka. kat sweet tu. bila tengok mcm menusuk je kat kalbu, mcm kene je kat jiwa, mcm kita je yg kat drama tu. haha. tu yg start berangan kekonon kita lah heroin dlm cerita tu. konon-konon scene minho suap kitalah. kekonon. lepastu mulalah fikir "kenapalah pakwe aku takbuat mcmtu" hahaha. kemain ngko dia punya effect cerita pada diri kita. 

third reason is DRAMANYA YG TAK MELEWEH. serious, orang korea punya cerita takdelah mcm indon yg dari first episod cari anak kandung sampai ke episod ke 200 masih takjumpa-jumpa dan sambung ke next season. tak sakit hati ke tu. haha. mostly, drama-drama korea ni selalunya dlm 30episod kebawah lah. duration cerita dlm 90minit kebawah. kira okay lahtu kan dari cerita melayu yg nama je sejam tapi iklan je dah makan setengah jam. haaa. lepastu cerita dia mmg just straight to the point. tu yg best tu. 

forth reason ni maybe tak berapa nak reasonable sgt lah but sometimes SUASANA CERITA TU ITSELF pun boleh kasi cerita tu gempak. mcm baru-baru aku tengok film (lari tajuk sikit) tajuk secretly greatly. suasana cerita tu yg suspen, action tu yg dpt naikkan minat aku utk tengok lagi. even its just a film yg durationnya sama dgn satu episod drama lebih kurang.

so, those are some reasons yg aku rasa jadi penyebab/pendorong aku layan drama drama korea ni. but, afterall drama tempatan tetap dihati aku. drama msia yg walaupun kejap kejap iklan tu tetap lah kita kene sokong okay. sbb drama korea pun bukannya faham sgt bahasa dia. bantuan padu dari subtitle mmg diperlukan. so drama tempatan mmg suit us best lah. just they need some improvise. you go drama msia. hahaha. 

btw, ni antara link link web yg memberi khidmat tontonan drama korea secara free. so, utk yg baru nak berjinak-jinak tu, selamat menonton.

Good Drama l Drama Load l Drama Go l Drama Fever

so, thats just for tonight. wait for my nest posts tau ! haha. assalammualaikum.

p/s - any question? go to my askfm.



1 comment[s] | back to top