H A Z I Q A H


ENTRY SHE FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM NEWER OLDER +FOLLOW

In love with Fixies'
Assalamualaikum..

holla. just a short entry since ayah aku dah balik keje tu. hihiks. kene taip laju-laju ni. so, its may of 2013 and as we all aware, may ni bulan peperiksaan mid-term hoi. masa untuk belajar bersungguh-sungguh supaya tak kene bebel bila hari terbuka nanti... 

so do i lah para pembaca sekalian. saya ni jenis yg bila datang mid-term keputusan merosot habis tapi bila ujian tiga nanti tengoklah perbezaannya.. macam saja je nak suruh ayah pandang lain macam depan cikgu nanti.. 

14/5 nanti first paper aku. as usual, first paper mestilah bm kan ? okay, aku nervous. sasterawan kelas kalau bm takdapat A+ memang memalukan. budak kelas dalah bm semua refer aku. segan pulak nak dapat B utk bm. but aku risau sgt dgn math, sej dan sains. too much kene baca. takut sempit otak ni haa... hurm.

okay tutup topik exam. ehem. sekarang ni aku dilamun cinta dengan novel urban yg bisa ditakrifkan sbg :-

Urban fiction, also known as street lit, is a literary genre set, as the name implies, in a city landscape; however, the genre is as much defined by the socio-economic realities and culture of its characters as the urban setting. The tone for urban fiction is usually dark, focusing on the underside of city living. Profanity, sex, and violence are usually explicit, with the writer not shying away from or watering-down the material.
secara teknikalnya, aku dipengaruhi oleh redha faid radzuan. dia punya collection novel ni mmg banyak. (takdalah byk sgt sebenarnya). dia suka beli novel fixie which is so awesome.... novel fixie pertama aku baca is 


cover buku je pun dah lain macam kan ? cerita dia takbaca lagi. fuh, mmg suspen. mmg ngeri. wajib baca. 

bermula dengan novel tu aku start baca Mangsa, Hilang, Cekik, Licik, Pecah dan Awek Chuck Taylor. but yg A.C.T tu keluaran lejen press. best jugak. kisah cinta tiga segi. must read yaw..



k, till then. have a nice day ahead sayangs :*

0 comment[s] | back to top