H A Z I Q A H


ENTRY SHE FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM NEWER OLDER +FOLLOW

Sekolah Baru
Assalamualaikum ^^

hai. firstly happy school holidays. eventho cuma seminggu tapi asalkan cuti kan.. so, hw sihat? ni dah hari selasa nak ke rabu ni, dah sentuh hw? hahaha. cuti sekolah bukan bermakna cuti semua ye anak anak (bak kata gpk akedemik aku)

so yah im here utk cerita sikit pengalaman yg sgt 'berharga' setelah sebulan lebih jadi pelajar sbp or secara tepatnya pelajar sbp integrasi selandar melaka (sisme). so lepasni kalau taktahu lagi sisme tu aku bantai sekor sekor. sbp integrasi lain sikit dgn sm sains. sbpi ada aliran agama so dgn bangganya saya ingin katakan bahawa pelajarnya wajib bertudung labuh. itulah pengalaman pertama jadi pelajar sisme ni. tapi aku takdelah culture shick sgt sbb mmg dah tahu dan dah mula sikit sikit labuhkan tudung. so small matter lah...

next bangun  awal dan tidur sgt lambat. haa, ni payah. aku dah lew jenis manusia hamba tuhan yg kuat sikit aktiviti berdengkur ni... lepas masuk sisme ni paling biasa aku tidur pukul 115 lebih kurang lah. dan akan bangun pada pukul 545. kalau terangun pukul 6 maka dukacitanya pagi aku akan kucar kacir. sbb 545 sampai 6 mandi. 6 sampai 620 subuh berjemaah dan 620 smpai 645 siap. 655 dah kene kosongkan asrama brader.. kang lambat ambik nama.. as a new student yg takat 2 tahun je duduk situ takmo lew kotorkan nama buat salah laku kan.. (tapi dah pernah kene catat dah. heh)

then eveything was by our own.... okay, dulu duduk dgn mak takde pulak aku fikir aju dah basuh ke belum, dah berlipat ke belum apa semua but in sisme kalau baju tak dobi lagi tak jemur lagi mmg tak tenang duh...lagi lagi kalau dah 4-5 hari tak dobi, fuh.. sakit jiwa raga. tak tenang fikir hal baju belum dobi.

next, social relationship. haa, ini sgt penting. kau kalau jenis katak bwh tin mmg janganlew berangan nak masuk sekolah asrama. susah nak hidup. dlm asrama paling paling koman pun perlu ada sorang kawan. as for me yg mmg lone ranger dari sekolah lama aku sorang je tercampak sana mmg agak payah lah nak cari kawan. mmg friend-sick memanjang. tapi nak hidup kenelah pandai usha mana mana budak yg sesuai dgn jiwa raga kita, insyaAllah okay kalau dibuat kawan. pilih betul betul. kalau salah pilih, habis.... 
masih dlm hubungan sosial, hubungan dgn kakak dorm senior junior semua pandai pandailah jaga. nak nak kau form 1, mmg kene sengih lew memanjang sbb kalau muka kecut je nnt orang ingat sombong. pandai pandaikaulah nak hidup.

then study. mcm aku, yg tidur lewat bangun awal mmg kat kelas tu kantoi lah tidur. ada certain cikgu yg kisah mmg perli habis api ada jugak yg tak kisah (taktahu nak ckp samada dia ni memahami atau mmg lantak kau lew) dia mmg takkan kisah kau tidur... tapi mmg saat saat dlm kelas tu penting. sbb kalau kat dorm nak bukak buku mmg payah. so kalau mengantuk tu buatlah star jump belakang kelas. lol

thats all. so utk form 4 yg nak masuk sbpi selandar tu masuklew dan carilah akak ye dik. jgn risau akak buli takat basuh baju je. kehkehkeh... dan jangan risau dorm dorm (aspuri) sbpi selandar melaka mmg tiptop. bilik iron, toilet tempat dobi semua okay. dorm yg vogue kalau nak tahu dorm 17 rumah proton. haaa. dorm aku lettew. hahahaa.

bye.



0 comment[s] | back to top