H A Z I Q A H


ENTRY SHE FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM NEWER OLDER +FOLLOW

Hai
assamualaikum.

ppl said, treat other ppl nicely if you dont want them to give you bullshits. 

so, bila kau mengaku yg kononnya kau takda kawan bila kau susah bila hati kau perit, fikir balik. kau ada ke bila kawan kau perlukan kawan dia saat hati dia perit? saat dia jatuh? if yes, then cuba bersabar. dan terima setiap approach orang. jangan berlagak sangat sebab sebenarnya nak kemana dengan lagak tu?

dont just simply give everybody bullshits hanya sebab takda siapa faham naluri hati kau. is it fair? bukan takda yang tanya are you okay atau kau kenapa, sedangkan kau yang tak bagi diri kau peluang. peluang untuk beri dia sikit kepercayaan. tak semua orang tu mulut tempayan. tak semua orang tu celaka peribadi dia. tak semua. so menghukum semua orang tu adil ke? bullshitting all ppl when actually theres some of them who did care. just you who deny it. 

aku. aku kisah. aku tak suka baca setiap kata kau yg frust tu. sebab apa aku kisah. sebab sayang. not tryin to be sweety lovey dovey tapi takkan tak pernah ada rasa sayang untuk kawan sendiri? persetankan apa orang nak cakap. sebab hidup dengan kata kata orang lain tu tanda orang yg gagal. so wahai engkau, aku kat sini haa. aku kat sini tengah angkat tangan tawar diri untuk dengar semua masalah engkau. itupun kalau engkau sudi bagi aku dua, kepercayaan dan peluang.

dan kalau kau rela hidup sendiri, fine its your choice tapi stop being such a judgemental. stop bullshitting ppl. stop emotional. dan berhenti salahkan orang lain bila sebenarnya mereka tak bersalah pun. boleh kawan? kalau boleh, terima kasih. dan aku harap sangat engkau baca. sebab aku geram. geram bila aku cuma boleh duduk scroll tweet kau tanpa buat apa apa. 

thank you and have a good day.


0 comment[s] | back to top